-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3429 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

لطفاً در مورد نشأت گرفتن خواب از ضمير ناخودآگاه كه در كتاب بينش سال سوم دبيرستان ،به آناشاره شده است، توضيح دهيد؟

رؤياها عوامل متعددي دارند. از جمله: فعاليت ذهن، تداعي معاني، جريانات روز، وجدان پنهاني(ضمير ناخودآگاه)، حوادث اطراف، وضعيت جسماني، آرزوها، القائات شيطاني و اشراق رباني.

يكي از حواس اسرارآميز انسان كه قدرتي فراتر از ساير حواس دارد حس ششم است كه از آن به حس روشن بيني و ضمير ناخودآگاه نيز تعبير ميشود. دانشمندان معتقدند، انسان در نتيجه گرفتاريهاي مادي، در زندگي روزمرّه، از وجود چنين حس شگفتانگيز، كاملاً بي خبر مانده است اين حس بدون مقدمه و اطلاع پيشين در موارد محدود، شخص را از وقوع امري كه اتفاق افتاده يا ميافتد با خبر ميسازد.

برخي اين ضمير ناخودآگاه را همان روح دانسته و گفتهاند هر كس حس روشن بيني قويتر و روح صافتري داشته باشد خوابهاي صادقتري خواهد ديد.

به هر حال ضمير ناخودآگاه هر چه كه باشد، منظور از خوابهايي كه از اين حس سرچشمه ميگيرد اين است كه انسان گاهي در رؤيا و در بيداري چيزهايي را ميبيند و مييابد كه به هيچ وجه از آن اطلاع نداشته و گاهي در عالم رؤيا اخباري به او ميرسد كه به هيچ وجه اتفاق نيفتاده و مربوط به آينده است. رؤياهايي كه حاوي چنين مواردي باشند، معلول حس ششم يا وجدان پنهاني (ضمير ناخودآگاه) توصيف ميشوند.(ر.ك: رؤيا از نظر دين و روانشناسي، محمد رضا رضوان طلب، ص 152ـ155، انتشارات شفق.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.